Avada thema licentie invoeren op je WordPress website met deze stapsgewijze handleiding. Ontdek de gemakkelijkste manier om het Avada thema te activeren.
Wat is het Avada thema?
Op deze pagina
Het Avada thema is naast Elementor en Divi een populair WordPress thema. Avada wordt gebruikt voor verschillende type websites zoals een portfolio, e-commerce, blogs en meer.
Het thema staat bekend om de “drag-and-drop” page builder. Hiermee kan je eenvoudig zelf websites maken zonder ook maar enige kennis van coderen nodig te hebben.
Avada licentie aanschaffen
Ben je van plan om Avada te gebruiken voor jouw website? Je koopt Avada via themeforest.net. Je hebt dan meteen een ‘lifetime’ licentie. Het voordeel hiervan is dat je niet na een bepaalde periode hoeft te verlengen en altijd toegang hebt tot de laatste versie en updates van Avada. Een licentie kost momenteel $69 inclusief 6 maanden support van de ontwikkelaars.
Hoe installeer ik de Avada thema licentie in WordPress?
Gebruik je Avada voor het bouwen van jouw site? Volg dan de stappen hieronder om Avada te activeren.
Log in met het account waarmee je Avada hebt gekocht en ga naar downloads. Zoek hier naar Avada.
Selecteer bij de groene download knop dat je alleen het licentiebestand in text wil downloaden download enkel de license (text) om eenvoudig de licentie code te kunnen kopiëren
Open het gedownloade bestand
En kopieer de purchase code. Het item Purchase Code is een uniek nummer en kan maar 1 keer gebruikt worden.
Ga terug naar WordPress.
Klik op Avada in je WordPress dashboard en voer hier de code uit de vorige stap in. Dit doe je in het “register your website” veld. Klik vervolgens op “Register now”. Voor de zojuist gekopieerde licentie in
Avada elders downloaden (illegaal)
Wanneer je Avada niet volgens de officiële route hebt gekocht, dan loopt je website, los van dat het illegaal is, serieuze veiligheidsrisico’s. Je weet niet waar het bestand precies vandaan komt en welke code er toegevoegd is aan de bestanden. Bovendien mis je support en updates van Avada bij vragen of problemen.
Hulp bij installeren van Avada thema op WordPress
Wil je hulp bij het installeren van het Avada thema op je WordPress site? Of heb je een andere WordPress vraag? Laat het ons weten en wij lossen je WordPress probleem snel op!
Het is belangrijk om regelmatig een back-up te maken van je WordPress website, zodat je gegevens en bestanden veilig zijn in het geval er iets misgaat. In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je een back-up van je WordPress website maakt en hoe je deze kan opslaan en herstellen.
Een handmatige WordPress back-up is handig wanneer
Je webhosting provider geen backups maakt (ja die bestaan nog…)
Je jouw site niet via een plugin kan herstellen omdat die niet werkt
Je gedeeltes van een backup wilt terugzetten
Deze skill is ook handig te hebben voor systemen anders dan WordPress
Belang van een WordPress back-up maken
Het is belangrijk om altijd een actuele back-up van je WordPress website achter de hand te hebben. Los van het oplossen van onverwachte problemen zijn WordPress back-ups handig (lees ‘een must’) wanneer je nieuwe plugins, thema’s en andere aanpassingen aan je website wilt testen. Er kan tenslotte altijd iets misgaan. Met een recente back-up kan je jouw site altijd weer herstellen naar de situatie voor de aanpassingen.
Maar ook wanneer je jouw WordPress website migreert naar een nieuwe hosting provider of domein gebruik je een back-up om je website weer online te krijgen vanaf je nieuwe hosting provider.
Wist je dat al onze service pakketen inclusief supersnelle webhosting van onze hostingpartner komen?
Handmatig WordPress backup maken
Bij deze stap leggen we je uit hoe je handmatig zelf een backup maakt van je WordPress website.
Rechtsonder zie je nu alle mappen van je website. In de linkerkolom zie je de mappen van je PC. Hierin staan al je plugins, thema’s en afbeeldingen opgeslagen. Sleep nu alle bestanden uit de rechterkolom naar je PC (linkerkolom). Je kan ook enkel de wp-content map en het wp-config.php bestand uit de rechterkolom downloaden.
sleep minstens de wp-content map naar je pc
3. Inloggen in de database
De volgende stap is om in te loggen in de database van je website. Hier staan alle teksten, pagina’s, menu’s en instellingen opgeslagen.
Kijk of je webhost phpmyadmin aanbiedt op jouwwebsite.nl/phpmyadmin. Of installeer Adminer en log daarmee in op de database.
in het wp-config.php bestand kan je de database gegevens terug vinden.
Om in te loggen kan je het wp-config.php bestand raadplegen. Hier vind je de login gegevens van de database.
Open het bestand in kladblok en zoek de regels met daarin DB_USER en DB_PASSWORD. Na de komma, tussen aanhalingstekens vind je de logingegevens.
hier zie je de WordPress database gegevens terug.
4a. Database exporteren via phpmyadmin
Klik bovenin op ‘Exporteer’ en zorg dat de Indeling op ‘SQL’ staat. Klik vervolgens op ‘Starten’. Je database wordt nu gedownload op je PC. Bewaar deze bestanden veilig!
in phpmyadmin klik je op export en vervolgens op starten
Sleep nu het Adminer-bestand naar de rechterkolom in FileZilla. Kopieer nu de naam van het bestand en plaats dit achter je url in de zoekbalk.
sleep het adminer bestand van je pc naar je webhost
Er verschijnt nu een login waarmee je kan inloggen op de database van je site via Adminer. Gebruik hiervoor de logingegevens uit het wp-config.php bestand (zie stap 3).
Klik vervolgens op Exporteren > Opslaan > Exporteren om de database te downloaden.
bij adminer vind je de export knop aan de linkerzijde
Database backup herstellen
Dezelfde tools die je gebruikt voor het downloaden van je WordPress-gegevens gebruik je ook voor het herstellen van je gegevens. In plaats van het exporteren van je gegevens, importeer je ze en sleep je de bestanden van je PC weer naar de webhosting omgeving.
bij phpmyadmin kan je via import een database backup importeren.
Vragen over back-ups?
Wil jij je WordPress back-ups echt goed geregeld hebben? Standaard inbegrepen en onderdeel van onze WordPress onderhoudspakketten.
Je probeert een oude plugin opnieuw te downloaden of je probeert een plugin te updaten maar dit lukt niet. Tijdens het downloaden of updaten krijg je de melding ‘Installatie mislukt: Doelmap bestaat al’ (aangeduid in het oranje vierkant).
Voorbeeld van de foutmelding foutmelding installatie mislukt doelmap bestaat al
Oorzaak: Installatie mislukt: Doelmap bestaat al
In beide gevallen komt de melding ‘Installatie mislukt: Doelmap bestaat al’ omdat er bij jouw hosting provider al een mapje onder de zelfde naam bestaat. De plugin of thema is in principe dan al aanwezig.
Het kan ook gebeuren door een update of installatie waarbij de webhosting hapert. Dan ontbreken er bestanden waardoor de map wel aanwezig is in de hosting omgeving maar de bestanden van de plugin om te kunnen functioneren er niet zijn.
Hoe “Installatie mislukt: Doelmap bestaat al” foutmelding verhelpen
Om de Installatie mislukt: Doelmap bestaat al melding te verhelpen zijn er een paar opties.
Indien je de plugin wel in het overzicht van alle plugins ziet staan, verwijder die dan, mogelijk moet je de plugin eerst deactiveren. Nu kan je deze opnieuw downloaden.
Als de plugin niet in het overzicht staat maar je toch de melding ‘Installatie mislukt: Doelmap bestaat al’ te zien krijgt moet via een andere weg het mapje van de plugin handmatig verwijderd worden. Dit kan met een FTP programma (lees onze FTP handleiding voor WordPress hier), via de bestandsbeheer/filemanager die sommige webhosting providers aanbieden of met een filemanager plugin.
Let wel op! De verkeerde map verwijderen kan behoorlijk nadelige gevolgen hebben, zorg dus wel eerst voor een goede backup!
Uitleg gaat verder onder de video
Map verwijderen via WordPress file manager plugin
Stap 1: Installeer & activeer de file manager plugin [afbeelding2]
afbeelding 2. Plugins > nieuwe toevoegen > zoeken naar “file manager”. beide zijn vrijwel identiek
Stap 2: Ga naar de file manager in admin [afbeelding 3] Afbeelding 3. de filemanager
Stap 3: Navigeer door de bestanden standaard “wp-content” > plugins (of themes afhankelijk waar de fout zat)
Stap 4: Klik de map aan / selecteer en klik op het ‘X’ icoon om te verwijderen [Afbeelding 4] of druk rechtermuisknop op de map en druk ‘delete’.
Afbeelding 4. Map verwijderen
Stap 5: Bevestig het verwijderen. [afbeelding5]
Afbeelding 5. Bevestig verwijderen van doelmap
Nu kan je de plugin weer normaal downloaden en werkt het weer zoals bedoelt. Dit is de meest eenvoudige manier om te doen, echter zijn er ook andere mogelijkheden.
Map verwijderen via FTP
Ook kan je de plugin verwijderen of de naam veranderen via FTP. Onze FTP uitleg kan je hier vinden. Dit gaat via je hosting pakket en kan vrij gemakkelijk gaan, echter moet je wel weten wat je doet, anders kan je het verkeerde verwijderen. Ook heb je de FTP login gegevens nodig van je hostingprovider.
Stap 1: Maak verbinding met je hosting pakket
In ons voorbeeld maken we gebruik van FileZilla.
inloggen op FTP met Filezilla
Stap 2: Navigeer naar de WordPress ‘root’
In dit voorbeeld staat het in de map Files, andere plekken waar je het vaak kan vinden is in public_html, www, http_docs of soms in het mapje met de domeinnaam zelf. Maak je geen zorgen, je kan gewoon door de mapjes heen klikken om te zoeken, zolang je maar niets zomaar verandert of verwijdert kan dit geen kwaad.
Stap 3: Selecteer de wp-content map
Wanneer je in de map zit zoals in onderstaande afbeelding met oa. de wp-content, wp-admin en wp-includes mappen dan zit je goed. Navigeer vervolgens naar de wp-content map. Basis inhoud van de WordPress root / installatie map
Stap 4: Selecteer de plugin map
Vervolgens klik je door naar de plugins map, of de themes map afhankelijk wat je aan het installeren was op het moment dat de “installatie mislukt: Doelmap bestaat al” melding zich voordoet. filezilla in de wp-content map, navigeer vervolgens naar de plugins of themes map
Stap 5: Zoek de plugin in kwestie.
Deze map kan je vervolgens verwijderen of de naam aanpassen zodat dit niet meer overeenkomt met de ‘doelmap’
De map verwijderen doe je door er met de rechtermuisknop op te klikken of op delete te drukken van je toetsenbord. Verwijder de plugin map die de doelmap bestaat al foutmelding gaf.
Stap 6: Download & installeer de plugin opnieuw. Deze zal nu geen foutmelding meer geven.
Map verwijderen via DirectAdmin
Een veelgebruikte beheer paneel is DirectAdmin. DirectAdmin heeft zelf een bestandsbeheer tool waar je zonder plugin of FTP programma de desbetreffende map kan verwijderen.
Qua navigeren door de mappen is dit zeer vergelijkbaar met de voorgaande opties.
Stap 1: Druk op Files → Domains → selecteer de domeinnaam waar het om gaat → public_html of private_html → wp-content map → Plugins map. bestandbeheer van DirectaAmin kan je hier vinden
Stap 2: Zoek de desbetreffende plugin map op en vink deze aan.
DirectAdmin map aanklikken en verwijderen
Stap 3: Rechts onderin kan je op de delete knop drukken → OK
Vergelijkbare beheerpanels zijn CPanel en Plesk. Die werken vergelijkbaar, enkel zien de knoppen er wat anders uit en kunnen die benamingen wat afwijken. Verder is het qua principe hetzelfde.
In de filemanager de juiste map opzoeken en deze verwijderen zodat de ‘doelmap’ niet meer bestaat. Zo krijg je dan ook niet meer de “Installatie mislukt: Doelmap bestaat al” melding.
Mocht je er aan de hand van deze uitleg niet uitkomen kan je contact met ons opnemen.
Het maken van backups en het fixen van dit soort problemen is inbegrepen bij onze WordPress onderhoudspakketten
Tijdens de persconferentie werd er aangekondigd dat vanaf 10 februari klanten vooraf/online bestelde producten mogen afhalen bij de winkels.
Wel met de voorwaarden dat men niet naar binnen gaat, er minimaal 4 uur zit tussen bestellen en het afhalen én dat men enkel op kan halen in een toegewezen of afgesproken tijdsslot.
Vanuit de expertise die we hebben in WordPress en WooCommerce webshops zullen we een dergelijk systeem zo snel en eenvoudig opzetten tegen zo laag mogelijke kosten.
Wanneer je al een WooCommerce webshop hebt ben je behoorlijk in het voordeel, je kan dan eigenlijk direct naar de laatste stap springen.
Een van de problemen waar je mogelijk wel mee blijft zitten is het afhandelen van de betalingen. Ik verwacht dat dit nog wel te overzien is, minister-president Rutte gaf aan dat er ook telefonisch besteld zou kunnen worden, dat suggereert dat betalen bij ophalen een optie is wanneer je een mobiel pinapparaat hebt (of nog snel regelt). Anders zijn voor zolang als het nodig is betaalverzoeken via de bank of Tikkie ook nog een optie, al vergt dat wat meer arbeid.
Het eenvoudigste is om online iDeal betalingen te accepteren wanneer je klant de bestelling plaatst. Dit kan je laten afhandelen en integreren met een Payment Service Provider als Mollie (gratis account 0,30€ per transactie). Het nadeel hiervan is wel dat je daar na je account aanmaken, deze nog geverifieerd moet worden, dat kan een paar dagen of misschien wel langer duren afhankelijk van hoeveel nieuwe mensen zich daar melden. Kostbare tijd waar je niet op wilt wachten.
Er zijn een aantal punten die niet behandeld worden, omdat dit niet direct noodzakelijk is of buiten de scope van deze eenvoudige click & collect webshop vallen.
We behandelen het volgende niet
De website mooi maken met thema’s / grafisch vormgeving
Verzendmethode’s en printen van adres labels (het gaat immers om afhalen)
Koppeling met boekhoud systeem
Koppeling met je voorraad beheer
Mogelijkheid tot afhalen bestelling in WooCommerce
Voor de optie om klanten hun bestelling af te laten halen maken we in dit voorbeeld gebruik van de PI WooCommerce order date time and type **plugin. Deze plugin heeft in de gratis versie nét voldoende opties om aan de regels te voldoen. Zo kunnen we een begin en eind tijd van de dag aangeven voor het afhalen, aangeven dat er tussen bestellen en pick-up 4 uur moet zitten en de klanten zelf een tijdslot laten kiezen.
In de betaalde versie die $34 per jaar kost kan je ook een limiet per tijdvak aangeven en het standaard tijdvak van 15 minuten aanpassen, daar is op dit moment niets over vermeld bij de regels door de Rijksoverheid
Een andere plugin die je hiervoor kunt gebruiken is Local Pickup Plus verkocht via WooCommerce.com, die is met $79,- en zonder gratis versie iets prijziger.
Deze plugin geeft meer opties om te integreren met een bestaande webshop om ook op product niveau ophalen toe te staan of juist niet.
Anyways, we gaan allereerst onder Plugins > Nieuwe plugin
Zoals PI WooCommerce order date time and type in de resultaten naar voren komt
In het admin menu onder “WooCommerce” komt nu een extra sub-menu item te staan genaamd “Date & Time”. Klik daar op, laat je niet afschrikken door de felle kleuren, ze willen je erg graag de pro versie verkopen 🙂
In de afbeelding heeft alles wat enkel beschikbaar is in de pro-versie een rode laag, en kan genegeerd worden.
De belangrijk punten zijn 1 t/m 6 genummerd, lees de tekst onder de afbeelding goed, de instellingen zoals op de afbeelding zijn niet de juiste.
opties 1 tm 6
Hier kan je aangeven of je enkel pick-up (afhalen) wilt toestaan, enkel delivery (bezorgen) of beide. Kies je voor beide dan komt er boven de afreken pagina een balk te staan met 2 knoppen zoals in de afbeelding hier onder. Weergave wanneer bezorgen én afhalen beide actief zijn
Let wel op dat bij de bezorg optie ook nog een datum en tijd selectie is! Heb je al een normale webshop dan kan je beter de Local Pickup Plus plugin gebruiken, dan blijven je normale verzend-opties behouden naast het afhalen!
Delivery type label, deze kan er waarschijnlijk wel uit, de tekst is in het Engels en kan je niet eenvoudig aanpassen. Daarnaast is de tekst op de knoppen zelf al wel duidelijk toch?
Enable Delivery date and time moet op Yes, anders kunnen je klanten geen tijdslot kiezen en krijgen ze die ook niet toegewezen.
Preorder days, maximum in de gratis versie is 10. Dit is het aantal dagen in de toekomst dat gekozen kan worden voor het ophalen.
Order Preparation days, het minimum vanuit de overheid is 4 uur, je kan echter ook kiezen dat er een dag tussen moet zitten, dan kan je hier een 1 invoeren.
Wanneer je het aantal dagen op 0 zet verschijnt optie 6
Order Preparation minutes, verschijnt wanneer het aantal dagen in punt 5 op 0 staat. Vier uren hebben gezamenlijk 240 minuten dus dat kunnen we hier invullen. Dit kan natuurlijk ook meer zijn als je dat wilt.
De volgende punten zijn iets minder spannend maar gaan vooral over de weergave.
vervolg opties 7 tm 11
Pickup label – De tekst in de knop voor ‘Afhalen’
Delivery label – De tekst in de knop voor ‘Bezorgen’
Default Delivery Type – Pickup (afhalen) dat is immers waar we ons op richten, maar voel je vrij om dit op verzenden (delivery) in te stellen.
Time Format – Standaard is AM/PM, ik weet niet hoe het met jou zit maar ik blijf dat verwarrend vinden, met mij waarschijnlijk nog heeeeel wat Nederlanders, instellen op de 24HR klok is het handigste.
Hier kan je de kleuren selecteren van de knoppen en tekst zoals die bij punt 1 in de afbeelding staan.
Vervolgens even verder naar beneden scrollen om alle instellingen op te slaan.
Dan kunnen we daarna door naar het tabje “Time setting”
openingstijden instellen voor afhalen
Als je zowel pickup als delivery aan hebt staan heb je hier 4 invoervelden.
staat enkel pickup aan dan heb je er maar 2.
Het invoeren van verschillende tijden per dag is enkel mogelijk in de betaalde versie.
in de afbeelding staat het ophalen op 10:00 AM, tien uur in de ochtend,
tot en met 06:00 PM, zes uur in de avond.
De ‘pro’ tabjes kunnen we vervolgens overslaan en dan is “Date setting” aan de beurt!
aangeven op welke dagen afhalen mogelijk is
Hier kan je aangeven op welke dagen bestellingen bezorgd / afgehaald kunnen worden.
Meerdere dagen selecteren in de lijsten kan door op het toetsenbord de CTRL toets (CMD op Apple) ingedrukt te houden en vervolgens meerdere dagen aan te klikken.
In het volgende tabblad “Pickup Locations” kunnen we het afhaal adres invoeren.
Ophaal / winkel locatie
Misschien is de <br/> je al opgevallen, hiermee kan je het adres over 2 regels knippen voor de bezoeker.
Wanneer je meerdere locaties hebt kan je in de gratis versie er 2 toevoegen, in de betaalde versie onbeperkt.
Bij 1 afhaal locatie is het verleidelijk om dit eerste vlak leeg te laten, dan krijgt men de knop in het bestel proces niet te zien zoals in de afbeelding hier onder.
weergave in checkout
Het nadeel is dat het adres dan ook niet mee wordt gezonden in de bevestigingsmail richting je klant.
Hoe de bestelling details in de bevestigingsmail komen te staan
Daarnaast heeft deze plugin ook nog een “Order Calendar for WooCommerce” waarvan eigenlijk alleen de betaalde $25/jaar versie handig is in deze situatie.
Bij de betaalde versie is namelijk zichtbaar welke bestellingen op welke dag & tijdsslot vallen.
Iets wat bij Local Pickup Plus wel standaard aanwezig is, wanneer je verwacht veel volume te gaan draaien kan dat een betere keus zijn. Maar die $79 die je bespaart kan je natuurlijk ook eerst in een kleine promotie campagne steken.
Ik kan sinds enige tijd geen updates meer doorvoeren. Boodschap:
WordPress bijwerken
Update downloaden van https://downloads.wordpress.org/release/nl_NL/wordpress- .zip…
Uitpakken update…
Map kan niet aangemaakt worden.
Installatie is mislukt
Met SendInBlue is het mogelijk om een chat widget op je website of webshop te plaatsen zodat bezoekers eenvoudig contact met je op kunnen nemen.
Het mooie is dat dit integreert met hun e-mail marketing oplossingen, wat volledig gratis is en eenvoudig te implementeren!
Stap 1. Maak een SendInBlue account
Allereerst is een account nodig bij SendInBlue, maak hier je account aan als je er nog geen hebt.
Dit is volledig gratis en is zo gepiept.
Als je moeite hebt met het aanmaken van een account dan kan je deze handleiding lezen over het aanmaken van een SendInBlue account. Het aanmaken van een account wijst zichzelf eigenlijk wel.
Tekst gaat door onder de video
Stap 2. Activeer de Chat functie
Wanneer je ingelogd bent in je SendInBlue account kan je vanuit dat Dashboard op het + icoontje klikken.
Klik op de +
In het scherm dat dan volgt krijg je een overzicht van de beschikbare ‘Apps’
Zoek naar het blokje van de Chat app en zet die aan.
In de afbeelding oranje omlijnt, met de pijl voor de activatie knop.
Activeer de ‘chat’ app
3. Chat scherm aanpassen
Na het activeren kom je in een scherm waar je wat aanpassingen kan doen aan het chat scherm.
Dingen die je kan aanpassen zijn de bedrijfsnaam, logo en kleur.
Check de afbeelding van hoe wij dit hebben ingericht.
Opties om het chat scherm aan te passen
Daarnaast wil je ook nog het ‘Operator profile’ instellen.
Je kan er voor kiezen om met iedereen onder 1 naam te werken, echter, zullen veel mensen het waarderen als ze contact hebben met een echt persoon. Je (voor)naam en een profiel foto kan je hiervoor gebruiken.
Naam en profiel foto van de ‘operator’ instellen.
4. Chat op de website plaatsen
Wanneer je alle stappen hebt doorlopen krijg je een scherm met een code in beeld die op je website geplaatst moet worden.
Chat widget code
Kopieer deze code alvast en sla deze op in een .txt bestand.
Open daarnaast een nieuw tabblad in je browser om verder te gaan, dat is wel zo handig want deze code hebben we later nog een paar keer nodig.
Hiervoor zijn een paar opties, een van de opties is om de SendInBlue plugin te gebruiken waarin je de marketing functionaliteit aan kan zetten.
Die optie behandel ik hier niet omdat we daarmee ede engelstalige welkomstteksten niet kunnen aanpassen.
Als je gebruik maakt van Google Tag Manager dan zou je daar de code ook in kunnen plaatsen, dat kan wel wat lastiger zijn en mogelijk is dat iets wat je het beste aan je interent marketeer kan vragen, die dat onderdeel beheert.
Het voordeel van Tag Manager is dat je redelijk eenvoudig kan aangeven op welke pagina’s de chat functionaliteit wel en niet ingeladen dient te worden.
In dit voorbeeld maak ik in ieder geval gebruik van de “Insert Headers and Footers” plugin. Als je onder ‘plugins’ > ‘nieuwe toevoegen’ op die naam zoekt dan kan je de plugin installeren vanuit je WordPress Dashboard.
Zo ziet de plugin er uit in het overzicht.
Wanneer die plugin geinstalleerd en geactiveerd is. Komt in het linker menu in het uitklap menu onder ‘Instellingen’ een extra optie te staan “Insert Headers and Footers”.
Als je daar op klikt kom je in een scherm met een aantal invoer kaders waar de code ingeplakt kan worden.
In de afbeelding hier onder zie je de Insert Headers and Footers pagina waar de code al ingeplakt is.
De SendInBlue chat code in de header and footers plugin.
Als je een stukje naar beneden scrolt staat daar onder een blauwe knop met “bewaar”.
Klik daarop om dit op te slaan.
Open nu een 3e tabblad of nieuw scherm om de website te bezoeken.
Dit is nodig zodat SendInBlue kan verifiëren dat de code geplaatst is en ze een aanvraag van je site ontvangen.
Ga terug naar het scherm of tabblad wat je nog open hebt staan en klik op de ‘verify’ knop.
5. Standaard welkom tekst aanpassen
De standaard welkom teksten zijn in het Engels.
Die zijn redelijk eenvoudig aan te passen.
Als je de code bekijkt staan daar een paar regels in die deze teksten bepalen.
/* OPTIONAL: to overwrite the default welcome message uncomment this line*/
// window.sib.custom_welcome_message = 'Hello, how can we help you?';
/* OPTIONAL: to overwrite the default offline message uncomment this line*/
// window.sib.custom_offline_message = 'We are currently offline. In order to answer you, please indicate your email in your messages.';
Haal enkel de // weg.
Vervolgens kan je de Hello, how can we help you? tekst aanpassen naar wat jij wilt, zorg wel dat de overige code op die regel blijft staan.
Het zelfde geld voor de tekst regel: We are currently offline. In order to answer you, please indicate your email in your messages.
Een code voorbeeld van hoe de tekst in het Nederlands kan worden is als volgt:
/* OPTIONAL: to overwrite the default welcome message uncomment this line*/
window.sib.custom_welcome_message = 'Welkom bij WPHelpdesk, met welke WordPress vraag of probleem kunnen we je helpen?';
/* OPTIONAL: to overwrite the default offline message uncomment this line*/
window.sib.custom_offline_message = 'Op dit moment is er niemand aanwezig voor een live chat, laat je e-mailadres achter om een antwoord te krijgen per e-mail.';
Dat komt er dan uiteindelijk als volgt uit te zien op de website.
Chat scherm wanneer een operator online is Chat scherm wanneer niemand online is
6. Chatten met je bezoekers
Nu de chat widget geinstalleerd is en werkt kunnen site bezoekers je berichten sturen.
Er zijn een aantal handige functies om hier rekening mee te houden.
Je kan zien op welke pagina de gebruiker zich bevindt, zo kan je dus nog gerichter hulp bieden.
Bij de pijl zie je op welke pagina de bezoeker op dit moment is.
De bezoeker is anoniem, wil je die eenvoudig toevoegen aan contacten binnen in je SendInBlue account, vraag dan om het e-mail adres. Wanneer je klikt op een e-mailadres kan je die met een klik toevoegen.
Voeg een adres toe aan je mailing lijst
Dat is eigenlijk alles dat er is met betrekking tot de Chat functionaliteit die SendInBlue aanbied.
Als je WordPress onderhoud door ons laat uitvoeren, adviseren en helpen we je graag bij het opzetten van je SendInBlue account en e-mail marketing campagne’s.
SendInBlue is namelijk enorm uitgebreid en kan gebruikt worden voor Nieuwsbrieven, Transactional e-mail, re-marketing campagne’s, heeft een CRM en zelf ook automatische e-mail series.
Google Maps is niet correct geladen op deze pagina. Zie de JavaScript-console voor technische details.
Zojuist heb ik een api key aangemaakt om op mijn WordPress website de plug in: Nomad Map te kunnen gebruiken.
Zodra ik de API sleutel beveilig en daarbij aanklik dat ik alleen http/verwijzingen wil toestaan van mijn-domein.nl
krijg ik tijdens het gebruiken van Nomad Map op WordPress de melding die u boven & onderaan deze email ziet.
Na wat searchen op internet begrijp ik dat ik mogelijk de verkeerde restrictie heb op gegeven als beveiliging. Dit klopt ook, want als ik alle beveiliging weghaal dan kan ik wel op Nomad Map werken. (Echter krijg ik dan de melding: google maps kan niet correct geladen worden op deze pagina).
Kunt u mij aub ondersteunen in het werkend krijgen van de Nomad Map Plug in?
Oeps! Er is iets misgegaan.
Google Maps is niet correct geladen op deze pagina. Zie de JavaScript-console voor technische details.
Verstuurt WordPress de e-mails niet?
Verstuurt Contact Form 7 de offerte aanvragen niet goed?
Komen order bevestigingen vanuit WooCommerce niet aan of vaak in de spam map terecht?
Zo kan bijvoorbeeld ook de e-mails om je wachtwoord te herstellen niet verzonden worden en kan je de toegang tot de website kwijtraken.
Dat herstellen op het moment is enorm lastig, technisch en geeft je een hoop stress die voorkomen kan worden.
E-mails die niet goed verzonden worden vormen een groot probleem en kunnen behoorlijk vervelende consequenties hebben. Met Send in Blue, kan je deze problemen verhelpen.
Met een paar extra handelingen kan je een hoop narigheid voorkomen
E-mails die altijd goed aankomen en dus niet meer in de spam-map belanden
WooCommerce bestel bevestigingen die goed verzonden worden
Wachtwoord reset emails die verzonden worden wanneer dat nodig is
De mogelijkheid om te controleren of een e-mail ook écht afgeleverd is, zonder dat je hoeft te programmeren
Oorzaken van het niet juist versturen van je formulieren en e-mails zit vaak aan de webhosting kant. Zo kan het IP adres van de webhost op een blacklist staan, omdat een andere klant van hun, die toevallig op dezelfde server zit, langere tijd spam heeft verstuurd vanaf zijn website.
Het kan ook zijn dat de ‘DNS-records’ van je domeinnaam niet goed ingesteld staan, daardoor kan je website niet geautoriseerd zijn om uit jouw naam e-mail te versturen.
Daarnaast zijn er ook nog webhosting providers waar de PHPmail functie uitgeschakeld staat, wat ze je dan ook nog eens ‘vergeten’ te vertellen.
Nu ben je niet de eerste en zal je ook niet de laatste zijn die problemen ondervind met het versturen van e-mail vanaf de website of dit beter wilt laten functioneren. Er zijn gelukkig bedrijven die zich hier in gespecialiseerd hebben, de dienst die ze aanbieden waarvan we gebruik gaan maken heet ‘Transactional E-mail’.
We gebruiken in deze uitleg Send in Blue, voor kleine websites met lage volume’s is dit zelf volledig gratis tot 40 emails per uur / 300 emails per dag! Het aanmelden is zo gepiept en we hoeven ook geen betaalgegevens in te voeren tijdens dit proces, dus ook geen onverwachte kosten of rekening!
Uitleg in tekst en schermafbeeldingen gaat verder onder de video
Je gaat om te beginnen naar Send in Blue en klikken op de aanmeld knop “Sign up free”.
Vul je gegevens in om een account aan te maken en klikken op “Get Started”
Bevestig je e-mailadres om gebruik te kunnen maken van het account
Volg de stappen om je profiel compleet te maken.
Klik onderaan de pagina op “Complete my profile”
Click on “Complete my profile”
Als je een mobiel nummer ingevoerd hebt krijg je een code toegestuurd om je nummer te bevestigen.
Nu je account bij Send in blue is aangemaakt en werkt kunnen we terug gaan naar je WordPress website.
Vanuit het Dashboard klik je op “Plugins” > “Nieuwe plugin”
Zoek allereerst naar “sendinblue”
Vervolgens kan je bij het “SendinBlue Subscribe Form and WP SMTP” op de “Nu installeren” knop klikken
Wanneer die geïnstalleerd is ook op “activeren”
Er is nu een nieuw menu bijgekomen “SendinBlue” klik hierop.
Het create account deel hebben we al gedaan, je kan dus direct op de link klikken bij punt 2 om de API key te krijgen.
Click on “SMTP”
Ondanks dat dit API Key genoemd wordt heb je de SMTP key ‘master password nodig.
Die vind je in het SMTP tabje op send in blue (1)
Kopieer en ‘Master password’ wat bij de 2 staat en ga terug naar je WordPress site.
Plak de sleutel in het invoerveld en klik op “Login”
Je bent nu ingelogd.
Het kan zijn dat “Transactional emails” niet automatisch geactiveerd is.
Volg dan de stap in de melding en stuur een email naar [email protected] met het verzoek om dit te activeren.
Het verzenden gebeurt nu via Send in Blue.
Om er voor te zorgen dat E-mails beter aankomen en de kans te verkleinen dat ze in de spam-map terecht komen moet je het afzend domein nog verifiëren.
Dat doe je door rechts boven (1) op je account naam te klikken en vervolgens op “Senders & IP” (2)
Vervolgens klik je op “Add a new domain” (1)
en vul je in het popup kader dat verschijnt (2) je domeinnaam in zonder www!
Zet ook het vinkje aan bij “I would like to use this domain name to digitally sign my emails (SPF, DKIM, DMARC)” (3)
Vervolgens krijg je een scherm met gegevens die ingevoerd moeten worden in de ‘DNS’ van je domeinnaam.
Dat doe je bij de webhosting provider waar het domeinnaam geregistreerd is.
Bij een beetje service gerichte partij kan je deze gegevens ook bij hun support inschieten zodat ze dit voor je instellen.
We kregen regelmatig de vraag hoe er in verband met het Corona virus een melding op de website geplaatst kon worden.
Nu is een lightbox popup die de Hustle plugin kan maken hiervoor geschikt. Een dergelijke melding krijgt iedereen te zien en moet actief weg geklikt worden. Je kent zo’n popup wel van een cookie melding.
In dit geval kan je er een eigen tekst invoeren en eventueel een nieuwsbrief aanmelding in kwijt.
Kijk de video voor de uitleg.
–
Hou je website veilig en snelDownload het gratis e-book
Verbeter je website op snelheid, veiligheid, SEO (zoekmachine optimalisatie) en beheer met ons gratis e-book!