De site ondervindt technische problemen

Krijg je een van de volgende foutmeldingen?

  • De site ondervindt technische problemen.
  • The site is experiencing technical difficulties
  • De site ondervindt technische problemen. Controleer de admin e-mail inbox van je website voor instructies.
  • The site is experiencing technical difficulties. Please check your site admin email inbox for instructions
  • WordPress > fout

Sind WordPress 5.2 is er een PHP Error Protection aanwezig. Het doel hiervan is dat jij als site eigenaar, zonder programmeur plugins of thema’s kan uitschakelen die fatale foutmeldingen veroorzaken.

Als zo’n fatale fout zich voordoet komt voor niet ingelogde gebruikers de melding “De site ondervindt technische problemen.” inbeeld. In eerdere WordPress versies zou de bezoeker een volledig witscherm krijgen, ook wel het “white screen of death” genoemd.
Beide ontstaan omdat zich op de achtergrond een fatale PHP fout voordoet die resulteert in een HTTP 500 error.

Als je als bezoeker de melding ziet dat de site technische problemen ondervind komt er bij het bezoeken van de admin doorgaans een andere melding naar voren, namelijk: “De site ondervindt technische problemen. Controleer de admin e-mail inbox van je website voor instructies.”

Je ontvang dan een e-mail met een speciale login link. Met die link kan je inloggen in een speciale ‘herstelmodus’ of ‘Recovery Mode’ genoemd. In deze herstelmodus werkt alles behalve de plugin of thema die de fatale foutmelding heeft veroorzaakt, die is gepauzeerd.

Tevens wordt in die e-mail ook de PHP foutmelding meegezonden. Die foutmelding kan je gebruiken bij je hulp vraag. Aan de hand van die foutmelding kunnen programmeurs vaak goed inschatten waar het probleem vandaan komt en hoe die op te lossen is.

Als je wel de melding “De site ondervindt technische problemen” in beeld krijgt maar geen e-mail ontvangt dan kan je de stappen volgen uit ons http 500 error artikel.

Het is dan aan te raden om niet enkel de debug modus aan te zetten maar ook de foutmeldingen op te slaan in een log.
Dat kan door allereerst in het wp-config.php bestand.

define('WP_DEBUG', false);

te wijzigen naar:

define('WP_DEBUG', true);

Vervolgens plaats je daar de volgende regels nog onder:

define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', true );

In de /wp-content map komt na het herladen van de pagina met foutmelding een bestand debug.log te staan met de foutmeldingen er in.

Dit is allemaal vrij technisch, mocht je er niet uitkomen dan kan je ook je hulpvraag insturen.
In de meeste gevallen kunnen wij het probleem ook voor je oplossen.