Bevestiging beheerders e-mailadres, ik krijg geen mail

Ik krijg al een aantal weken de vraag of mijn beheerders e-mailadres correct is.

Dat is niet zo daarom heb ik het aangepast.

Daar zou ik een bevestiging van krijgen, maar er gebeurd verder niets.

Er blijft staan er is een wachtende wijziging.

Hoe gaat dat verder?

Contact Form 7 ongeldige mailbox-syntax

Ik krijg een foutmelding (er wordt een ongeldige mailbox-syntax gebruikt in het veld Reply-To) als ik bij Contactform 7 / aanvullende headers: Reply-To:[your-email] invul.

Waar gaat het fout? Hoor het heel graag. Alvast dank.

WordPress inloggen voor leden, een pagina beveiligen met wachtwoord

Hopelijk kan ik via deze weg jullie hulp inroepen, om me wat tips te geven.

Ik maak een website voor een koor. Nu willen we één pagina uitsluitend voor leden maken, waarbij gemeld wordt dat je moet inloggen of een wachtwoord ingeven om die pagina te zien. Alle andere pagina’s moeten openbaar blijven, want die zijn juist bedoeld om geïnteresseerden te bereiken.

Nu heb ik al de plug-in ‘members’ geïnstalleerd, maar het werken ermee geeft me niet het gewilde resultaat. Ik heb een profiel aangemaakt met alleen de rol ‘abonnee’, maar die krijgt geen toegang. Misschien is mijn fout dat ik de /ledenpagina op ‘privé’ heb gezet bij het aanmaken.

Zou een andere mogelijkheid zijn om de pagina te ontsluiten met alleen een wachtwoord, dat dan alleen bij koorleden bekend gemaakt wordt? Dus zonder dat er voor ieder lid een apart profiel aangemaakt hoeft te worden?

Ik heb gezocht op internet maar niet gevonden wat ik exact wil; bovendien zou het kunnen zijn dat dingen nu anders werken met WP versie 5, en Gutenberg?

Hopelijk kun je me helpen met vingerwijzingen in de goede richting?

Video: Hoe kan ik in het Divi thema de menu kleur aanpassen?

Op onze website maken we gebruik van het WordPress thema ‘Divi’. Wanneer je een stukje naar beneden scrolt verschijnt er een donker paarse menu balk.

Hoe kan ik in het Divi thema de kleur van de menu balk aanpassen?

Ik wil namelijk dat de menu balk dezelfde achtergrond kleur krijgt als de footer.

Nieuw e-mailadres aanmaken

Een nieuw e-mailadres aanmaken is binnen het beheerpaneel (wp-admin) van WordPress zelf niet mogelijk. Afhankelijk of je een WordPress.com of een zelf-gehoste WordPress.org website hebt, zijn er wel een aantal mogelijkheden om zowel betaald als gratis email accounts aan te maken. Hieronder zullen we een aantal opties uitlichten hoe je een [email protected] email adres kan aanmaken.

Kom je er niet uit? Stuur ons dan een bericht, dan gaan we je helpen! Ondersteuning voor het aanmaken van email is inbegrepen bij onze WordPress onderhoud paketen

 

Een nieuw e-mailadres aanmaken (zelf-gehoste WordPress.org website)

Wanneer je een zelf-gehoste WordPress website hebt, waar je een eigen domeinnaam en webhosting abonnement voor afneemt, dan zit daar vaak de mogelijkheid bij om een gratis email adres te maken.

Het aanmaken / toevoegen van e-mailadressen zit bij de service van WPHelpdesk inbegrepen wanneer je een pakket via ons hebt. Je hoeft ons dan enkel een berichtje te sturen en dan regelen wij dit voor je!

Je kunt dit echter ook zelf, mits ondersteund door je webhosting provider.
Een nieuw e-mailadres aanmaken kan sterk wisselen tussen providers, hiervoor kan je contact opnemen met je eigen webhosting provider. Die kan je vertellen welke stappen je precies moet volgen.

Er zijn echter ook nog een aantal veel gebruikte webhosting panelen waarbinnen je zelfstandig gratis nieuwe email accounts kan aanmaken. Een aantal grote bekende hiervan zijn; cPanel, Plesk en DirectAdmin.

Nieuw emailadres aanmaken in cPanel

1. Login op je cPanel account
2. Onder het kopje ‘Mail‘ klik je op ‘E-mail Accounts’
3. Bij Email voer je het gewenste stuk in dat je voor @domeinnaam.nl wilt hebben
– Bij wachtwoord voer je het gewenste wachtwoord in, of gebruik de generator voor een veilig wachtwoord.
– Bij Mailbox Quota kan je de maximum omvang van de mailbox bepalen.
4. Klik op ‘Create account’

Afhankelijk van de cPanel versie kan deze al dan niet in het Nederlands zijn of het uiterlijk afwijken.

cPanel nieuw e-mailadres aanmaken scherm
Invoervelden voor het aanmaken van een e-mailadres in cPanel

Nieuw e-mail adres maken in Plesk

Voor het maken van een nieuw emailadres in Plesk kan je deze video uitleg volgen.

Nieuwe E-mail account maken in DirectAdmin

In DirectAdmin zijn de stappen om een nieuw emailadres te maken vergelijkbaar met die van cPanel. Afhankelijk van de vormgeving kan dit er ook anders uit zien.

  1. Login op je DirectAdmin account DirectAdmin E-mail management sectie
  2. Onder het kopje ‘E-Mail management‘ klik je op ‘E-mail Accounts’
  3. Vervolgens klik je op ‘Create mail account’
  4. Bij ‘Username’ voer je het gewenste stuk in dat je voor @domeinnaam.nl wilt hebben.

– Bij wachtwoord voer je het gewenste wachtwoord in, of gebruik de ‘Random’ knop voor een veilig wachtwoord.
– Bij Email Quota kan je de maximum omvang van de mailbox bepalen.
– Bij Send Limit het maximum aantal e-mails per dag, dit om bijvoorbeeld Spam of misbruik te voorkomen.
4. Klik op ‘Create’

DirectAdmin email account aanmaken scherm
Invoervelden om een nieuw e-mailadres te maken binnen DirectAdmin

 

WordPress.com gratis email opties

Bij WordPress.com zijn er een aantal opties om een [email protected] e-mailadres te gebruiken zonder extra kosten.

Gratis e-mail forwarding

Deze optie zit redelijk ver weggestopt in de instellingen. Hiermee kan je echter berichten naar [email protected] laten doorsturen naar een ander e-mailadres dat je al gebruikt. Zo kunnen bezoekers jouw e-mailen op een professioneel ogend adres. Het nadeel hiervan is dat je in de meeste gevallen niet vanaf dit zelfde adres email kan versturen.

Zoho mail (gratis)

Een andere email optie die geïntegreerd is met het WordPress.com platform is Zoho mail, dit heeft ook een gratis email pakket wat je kan gebruiken. Het nadeel hiervan is dat dit iets lastiger is op te zetten dan de gratis e-mail forwarding.

Betaalde email opties WordPress.com & WordPress.org

G suite

G suite is een Google dienst, eigenlijk Gmail voor bedrijven. De kosten zijn ±€50,- per jaar per gebruiker.

Office 365

Office365 is een Microsoft dienst ,die gebruik maakt van een losse mailbox.
Dit kan vanaf ±€50 per jaar per gebruiker.

One

Bij One kan je E-mail hosting afnemen, daarmee kan je 5 nieuwe e-mailadressen aanmaken voor ±3€ per maand.

Bovenstaande partijen leveren allemaal kwaliteit en zijn zeer betrouwbaar qua uptime, beveiliging en de werking van hun platform. Nadeel is echter dat het instellen van de DNS instellingen een behoorlijke uitdaging kan zijn wanneer je hier niet bekend mee bent.
Externe e-mail provider toevoegen op WordPress.com

Hoe kan je een nieuwe gebruiker toevoegen in WordPress?

Hoe geef je iemand anders toegang tot je WordPress site? Je kunt de inloggegevens van je eigen account uit handen geven maar écht veilig is dat niet. Een nieuwe gebruiker toevoegen is een veel verstandigere optie. Dan kun je tevens aangeven hoeveel ‘rechten’ deze gebruiker heeft binnen de website. Iemand die enkel teksten aanpast, heeft namelijk geen toegang nodig tot de instellingen of wellicht de bestellingen in je webshop. Bijkomend voordeel is dat je deze gebruiker ook weer kunt verwijderen of de rechten kunt afnemen wanneer deze geen toegang tot je website meer nodig heeft.

 

Onderstaande stappen gaan over een zelf-gehoste WordPress.org website, de uitleg van WordPress.com kun je hier vinden.

Video: WordPress gebruiker toevoegen, bewerken én verwijderen

Klik hier om naar de tekstuele uitleg te gaan

WordPress Gebruiker aanmaken

  1. Om te beginnen moet je inloggen op het Dashboard van je WordPress site.
  2. In het linker menu staat het menu item ‘Gebruikers’ als je hier met de muis op gaat staan of klikt verschijnt er een sub-menu.
  3. Klik in het sub-menu op ‘Nieuwe toevoegen’

    Toont het WordPress menu 'Gebruikers' met sub-menu 'Nieuwe toevoegen' navigeer naar deze pagina.
    In het menu ‘Gebruikers’ klik je op ‘Nieuwe gebruiker’. Dan kan je een nieuwe WordPress gebruiker toevoegen.
  4. Vul de gegevens in van de nieuwe gebruiker, Gebruikersnaam en E-mail zijn verplicht. Ook is het aangeven van de ‘Rol’ die de gebruiker moet krijgen ook handig.
    Meer informatie over de verschillende gebruikersrollen kun je hier lezen.

    Een nieuwe WordPress gebruiker toevoegen vereist een aantal gegevens, in dit scherm kan je die invoeren.

    Wanneer het ‘vinkje’ bij Gebruikersmelding versturen aan staat zal naar het ingevoerde e-mailadres een bericht worden verzonden om het wachtwoord in te stellen. Zet je dit ‘vinkje’ uit, dan moet je de nieuwe gebruiker zelf op de hoogte stellen van de inloggegevens.

    Voorbeeld van het standaard bericht na aanmaken van de gebruiker.
    Na het toevoegen van een gebruiker is dit het standaard e-mail bericht om het wachtwoord in te stellen.
  5. De nieuwe gebruiker is nu aangemaakt.

WordPress gebruiker bewerken

Je kunt ook indien je beheerdersrechten hebt een gebruiker bewerken.
Je kunt vanuit het menu ‘Gebruikers’ > ‘Alle gebruikers’ een gebruiker aanklikken om te bewerken.
Hier zou je de Rol kunnen aanpassen alsook het wachtwoord.

WordPress gebruiker bewerken
Naast het toevoegen van een gebruiker kan je ook een gebruiker bewerken

Wanneer is dit handig?
Bijvoorbeeld wanneer een redacteur een serie berichten op de website heeft geplaatst, maar er na loop van tijd mee ophoudt. Je zou dan de rol kunnen aanpassen van redacteur naar Abonnee. De berichten blijven dan bestaan en aan dit account gekoppeld echter, kan de persoon in kwestie berichten niet meer aanpassen, verwijderen of nieuwe toevoegen.

WordPress gebruiker verwijderen

Je kunt vanuit het menu ‘Gebruikers’ > ‘Alle gebruikers’ ook een gebruiker verwijderen.
Om dit te doen, ga je met de muis op de gebruiker staan, er verschijnen dan een aantal opties waaronder in het rood ‘Verwijderen’.

toont de plek van het navigatie element om een WordPress gebruiker te verwijderen
Wanneer je met de muis op een gebruiker gaat staan komt de mogelijkheid in beeld om een gebruiker te verwijderen

 

Als de gebruiker die je verwijderd berichten of pagina’s op zijn naam heeft staan, krijg je de mogelijkheid die toe te wijzen aan een andere gebruiker of te verwijderen.
Let op! het verwijderen is definitief

Berichten van gebruiker toekennen aan ander WordPress account
Wanneer een gebruiker berichten gepubliceerd heeft kan je die toekennen aan een ander account alvorens de gebruiker te verwijderen.

 

WordPress.com gebruiker toevoegen

Bij WordPress.com werkt het toevoegen van een gebruiker nét wat anders.
Wanneer je ingelogd bent bij WordPress.com kun je links-boven de site selecteren waar je de gebruiker toe wilt voegen.
Dan komt er aan de linkerzijde de verschillende opties te staan waaronder ‘Mensen‘ daarachter staat een knop ‘Toevoegen‘. Wanneer je daar op klikt, kan je een nieuwe gebruiker toevoegen.
Je kunt een gebruikersnaam invoeren wanneer die persoon al een WordPress.com account heeft, dan kan die persoon zijn bestaande inloggegevens gebruiken. Er wordt dan een e-mail gestuurd met link om de uitnodiging voor toegang tot de website te accepteren.

Wanneer iemand nog geen WordPress.com account heeft, kan je ook een e-mailadres invoeren. Er wordt dan een uitnodiging verzonden naar het e-mailadres om een account aan te maken.

Ook in dit venster is er weer de mogelijkheid om een Rol te selecteren.

WordPress.com gebruiker bewerken / verwijderen

Op WordPress.com kun je zelf niet zoveel aanpassen aan een gebruiker. Het enige dat je kunt doen, is de rol bewerken of een gebruiker verwijderen.
Dit kan je doen door in het menu op ‘mensen‘ te klikken en vervolgens op de gebruiker die je wilt verwijderen.
Hier kan je tevens er voor kiezen de berichten weer aan een andere gebruiker toe te kennen.
Als jij je eigen WordPress.com account of gebruiker wilt verwijderen zijn er andere stappen nodig, die hebben we hier omschreven.

Wat zijn de WordPress gebruikers rollen?

Standaard heeft WordPress de volgende gebruikersrollen;

  • Abonnee (Engels: subscriber)
  • Schrijver (Engels: contributor)
  • Auteur (Engels: author)
  • Redacteur (Engels: editor)
  • Beheerder (Engels: administrator)

Abonee is de rol met de minste rechten, iemand kan hiermee zijn profiel beheren en dit gebruiken om te reageren en daar houd het eigenlijk mee op.

Schrijver kan berichten schrijven voor de website maar kan deze niet publiceren, ook kan een Schrijver geen media uploaden (ook de uitgelichte afbeelding niet).

Auteur kan berichten schrijven en deze ook publiceren, de Auteur kan daarnaast ook afbeeldingen uploaden. Een Auteur kan in principe zelfstandig een nieuws sectie of blog onderhouden.
De auteur kan geen berichten van anderen aanpassen of bewerken, wel kan de auteur zijn eigen berichten de-publiceren en zelf verwijderen

Redacteur heeft op het gebied van teksten alle benodigde rechten, de redacteur kan eigen pagina’s en berichten aanpassen en publiceren alsook van andere gebruikers.

Beheerder Deze gebruiker heeft alle rechten en kan alles met de site doen. De beheerder kan gebruikers toevoegen, verwijderen en aanpassen. Afhankelijk of het een WordPress.com of WordPress.org website is, kan de beheerder ook thema’s en plugins installeren, bewerken en alle instellingen aanpassen.

Problemen met Contact Form 7

Vrijwel alle websites hebben een contactformulier op hun website. Voor WordPress is Contact Form 7 een veel gebruikte en zeer populaire gratis plugin. Helaas werkt dit niet altijd zonder problemen. E-mail, hoe eenvoudig het ook lijkt, is een behoorlijk complex systeem. Wat jij als gebruiker ziet en mee werkt, is slechts het topje van de ijsberg.

 

Er hoeft maar één ding fout te gaan in een van bovenstaande stappen en de mail zal nooit verzonden worden of niet aankomen. 

Nu is Contact Form 7 met al zijn opties enorm handig en breed inzetbaar. Juist bij deze opties kan het ook misgaan waardoor mail niet, of niet goed, verzonden wordt waardoor ze nooit zullen aankomen.

Wanneer je website nog niet zoveel bezoekers trekt, dan kan het zomaar zo zijn dat het heel lang duurt voordat je doorhebt dat e-mails niet (goed) verstuurd worden. 

Testen of e-mails goed aankomen

De eerste stap is om te checken of je e-mails wel goed aankomen. Hiervoor gebruiken we een “mail tester”. Deze tool heeft geen spam filter en geeft je e-mails een score. Voorwaarde is wel dat e-mails vanuit de server verzonden worden. Als de mail niet aankomt bij de mail-tester moet er eerst naar de webhosting en site instellingen gekeken worden

Mail-tester spam test

Om gebruik te maken van de test ga je naar de website van mail-tester, het mailadres dat inbeeld komt moet je vervolgens in je contact formulier als ontvangst adres gebruiken. Vervolgens kan je zelf het contact formulier invullen en versturen om te testen. Mail tester geeft je vervolgens een score en verbeterpunten.

Een punt dat vaak verbetering nodig heeft zijn de SPF en DKIM DNS-records.

SPF en DKIM check

Mailtester zal aangeven wanneer er een probleem is met SPF en/of DKIM. Voor het instellen van DKIM is ook medewerking van je (e-mail) hosting provider nodig al is het ook mogelijk om email te versturen wanneer je DKIM volledig uitschakelt.

SPF staat voor Sender Policy Framework, via dit DNS-record wordt je email provider, webserver en eventuele andere externe diensten zoals je boekhoud pakket en emailmarketing systeem, geautoriseerd om bij het versturen van e-mail ook jouw domeinnaam te mogen gebruiken. Partijen als Microsoft en Google zijn hier zeer strikt in, is het SPF-record onjuist of ontbreekt dit? Dan wordt de mail geweigerd en komt zelfs niet in de spam-map terecht.

Het werken met DNS-records is behoorlijk foutgevoelig en redelijk complex als dit nieuw voor je is. Je kan nog een extra SPF en DKIM check doen en eventueel je hosting provider om hulp vragen. Willen of kunnen die het probleem niet voor je oplossen? Neem dan direct contact met ons op.

Naast de technische webhosting kant is het ook van belang om Contact Form 7 zelf goed te gebruiken, dat brengt ons bij het volgende punt.

Contact Form 7 instellen

Gebruik je Contact Form 7 voor het eerst? Bekijk dan eerst onze uitgebreide Contact Form 7 handleiding.

Voor de meeste websites is het voldoende om enkel Contact Form 7 in te stellen om e-mail te versturen met het domeinnaam in het afzend-adres. Omdat je natuurlijk wél wilt dat de reply/beantwoord knop van je e-mail programma de email stuurt naar de persoon die het bericht heeft ingezonden, moet er een extra ‘reply-to’ header in gesteld worden.

Als je de standaard velden van Contact Form 7 gebruikt, kan je de onderstaande code in het vlak Aanvullende kopteksten plakken:

    Reply-To: [your-email]

Voor WPHelpdesk.nl zou de instellingen er als volgt uit komen te zien.

Contact Form 7 instellingen bij WPHelpdesk.nl.

Bij sommige webhosting providers worden de standaard WordPress emails niet goed verzonden. Om mail daar te laten werken zijn extra instellingen nodig. Eén oplossing die altijd werkt is om mail te versturen via het SMTP protocol. Om dit te laten werken, is een extra plugin nodig die ook goed ingesteld moet worden.

Een geschikte plugin hiervoor is de WP Mail SMTP plugin of Brevo (gratis)

E-mails versturen in WordPress via het SMTP-protocol

Om via het SMTP-protocol e-mails te versturen, schakelen we de hulp in van een handige plugin. Met “WP Mail SMTP” hoef je enkel wat gegevens in te vullen om SMTP in te stellen voor al het mailverkeer van je website. 

WP Mail SMTP plugin
de WP Mail SMTP plugin werkt goed in combinatie met Contact Form 7

Wanneer je de plugin geïnstalleerd en geactiveerd hebt, vul je de inloggegevens van je mail in. Let op: met het oog op veiligheid kan het handig zijn om binnen het beheerpaneel van je webhosting een extra e-mailadres aan te maken.

Daarnaast wordt in de configuratie van WP Mail SMTP nog een aantal specifieke gegevens gevraagd. Deze gegevens kan je opvragen bij je webhosting provider. In de schermafbeelding gebruiken we de volgende waarden:

  • SMTP Authenticatie: Ja
  • SMTP Beveiliging: SSL
  • Poort: 465
  • Gebruikersnaam: dit is meestal het mailadres waaruit je wilt mailen.
  • Wachtwoord: het wachtwoord van dit adres.
  • Host: smtp.transip.email

*De gegevens uit het voorbeeld kunnen aan verandering onderhevig zijn en dienen enkel als voorbeeld. De gegevens die jij moet gebruiken worden verschaft door je webhosting/mail provider.

Wanneer je alle gegevens binnen WP Mail SMTP volledig hebt ingevuld, dan ziet je scherm er ongeveer zo uit:

SMTP-protocol instellen met WP Mail SMTP

E-mails versturen met diensten buiten WordPress

Je kan met behulp van deze plugin ook e-mails versturen met diensten buiten WordPress. Voor de meeste websites is het gratis pakket van Brevo (voorheen Sendinblue) voldoende. Bijkomend voordeel is dat Brevo eenvoudig in te stellen is. Bekijk de stap-voor-stap handleiding voor het instellen van Brevo.

Een andere optie wanneer je een nieuw e-mailadres hebt aangemaakt, is om daar de SMTP en accountgegevens van te gebruiken om e-mails vanuit de website mee te sturen.

Heb je hier hulp bij nodig? Neem dan contact met ons op

Contact Form 7 e-mails opslaan in een database

Wil je er zeker van zijn dat er geen e-mails verloren gaan? Dan is het handig om deze op te slaan binnen de database van je website. Je kan hiervoor de plugin Flamingo gebruiken. Deze plugin voegt een pagina toe binnen het WordPress dashboard waar je alle inzendingen van Contact Form 7 kan zien. Zo heb je een extra controle om te zien of e-mails wel verzonden zijn.

Contact Form 7 Spam berichten voorkomen

Wanneer er een formulier op je website staat (of enkel een e-mail adres) ga je gegarandeerd spam berichten ontvangen. Om vervelende spam, zoveel mogelijk tegen te gaan, bespreken we een aantal handige plugins die je hierbij kunnen helpen. 

Honeypot for Contact Form 7

Deze plugin biedt anti-spam functionaliteiten aan in al je CF7 formulieren zonder vervelende tools als “captcha” te moeten gebruiken. Je vindt Honeypot for Contact Form 7 via “Plugins” in WordPress. Vervolgens download en activeer je de plugin.

Zodra je Honeypot hebt geïnstalleerd, ga je in het WordPress dashboard naar “Contact” > “Contactformulieren”. Selecteer hier een contactformulier en klik op “Bewerken”. 

Wanneer je in de instellingen van het formulier zit, voeg je boven de “Verzenden” tag een nieuwe tag toe, namelijk die van Honeypot. 

Voeg de Honeypot tag toe boven de “Verzenden” tag.

Verander vervolgens de “naam” naar een tekst zoals “email”. De overige instellingen kan je ongewijzigd laten.

Wat deze plugin doet, is dat er een extra invoerveld komt die enkel voor bots zichtbaar is. Dit veld lijkt op een verplicht veld, wanneer een bot dit invult is die herkent en wordt die e-mail niet verzonden en je inbox dus spamvrij blijft.

Wijzig de naam naar “email” en klik op “Tag invoegen”.

Akismet Anti-Spam

Een andere handige anti-spam plugin is Akismet. Ook deze plugin vind je onder “Plugins” in WordPress. Je dient eerst een account aan te maken (gratis of betaald). Vervolgens ontvang je een API-sleutel die je dient in te vullen om de plugin te activeren. 

tip: je kan bij de personal optie de prijs naar €0 schuiven wanneer je geen advertenties op je site hebt en niets verkoopt

Voer je unieke API-sleutel in om je website te beschermen tegen spam.

Daarna ga je via “Contact” in het WordPress dashboard naar je Contact Form 7 formulier.

Vervolgens moet je nog aangeven welke invoervelden akismet moet controleren op spam.

akismet:autor

Met deze optie geef je aan welk veld als ‘naam’ wordt gebruikt door de bezoeker dat komt er dan als volgt uit te zien: 

[text* your-name akismet:author]

akismet:autor_email

Deze optie is bedoeld om aan te geven welk veld gebruikt wordt voor het e-mailadres in te vullen.

[email* your-email akismet:author_email]

akismet:autor_url

Deze optie is bedoeld om een URL in te vullen wanneer je die optie geeft. De tag die je hiervoor kan gebruiken is: 

[text your-url akismet:author_url]
Ingevulde Akismet tags in Contact Form 7

Hoe meer je van de Akismet tags gebruikt, hoe beter je formulieren beschermd zijn tegen spam. Je weet nu in ieder geval hoe je Akismet kan gebruiken. 

Antispam door CleanTalk

Een derde goede plugin tegen spam is CleanTalk. Je moet je wel registreren bij cleantalk en na de proef periode is gebruik $12 per jaar, per website. Dit is een van de meest effectieve plugins en z’n geld meer dan waard (wij gebruiken hem zelf ook, echt waar!).
De plugin kan je vinden onder Plugins > nieuwe plugin als je vervolgens zoekt op CleanTalk.

 

Altijd verzekerd van e-mails die goed werken

Ben je al bekend met de Site Service pakketten van WPHelpdesk? Hiermee ben je altijd zeker dat je e-mails goed verzonden en ontvangen worden. Daarnaast zijn anti-spam maatregelen standaard inbegrepen en checken we of al je mail instellingen kloppen. Staat je mail probleem hier niet tussen? Met onze Site Service pakketten krijg je tevens voorrang op vragen.

Pagina als homepage instellen

Je bent een website aan het maken en geen ‘blog’ dus je wilt in plaats van de laatste (nieuws) berichten een ‘statische’ pagina instellen als homepage in WordPress.

Ben je meer van de tekst-uitleg? Onder de video hebben we alle stappen uitgeschreven.

Uitleg video

In onderstaande video doorlopen we in een paar minuten alle stappen. Heb je nog verdere ondersteuning nodig dan kan je ons altijd bellen of een bericht sturen.

Stap 1: Homepage en berichten pagina aanmaken

Je hebt minimaal 1 pagina nodig, dit is de homepage / voorpagina die je gaat instellen. Als je daarnaast ook nog de berichten wilt weergeven op een pagina is het handig om die pagina ook direct te maken.

Als het goed is heb je dan nu als je kijkt in wp-admin onder
Pagina's > Alle pagina's 1 of 2 pagina’s gepubliceerd staan. Voor de duidelijkheid in het voorbeeld zijn deze pagina’s Homepage en Berichten genoemd.

Homepage en berichten pagina aangemaakt
Overzicht van alle pagina’s met de nieuw aangemaakte pagina’s Homepage & Berichten. Deze pagina’s moeten ook gepubliceerd zijn.

Stap 2: Pagina instellen als Homepage

Menu 'instellingen' vervolgens sub-item 'lezen'
Nadat de pagina’s aangemaakt en gepubliceerd zijn kunnen we onder Instellingen > Lezen de instellingen aanpassen.

De instellingen die we moeten aanpassen zijn de bovenste onder het kopje Startpagina toont, standaard staat die optie op Je laatste berichten.

Hier kan de optie aanklikken Een statische pagina (pijl 1).
Vervolgens selecteer je bij voorpagina de pagina die jij als homepage wilt zien (pijl 2).
Als je eerder ook een pagina had aangemaakt voor je (nieuws) berichten kan je die selecteren bij de optie Berichtenpagina (pijl 3).

Wanneer je dit ingesteld hebt hoef je enkel nog onderaan de pagina op de blauwe knop Wijzigingen opslaan te klikken en dan ben je klaar!

Instellingen voor een statische voorpagina.