Onze website is gemaakt in WordPress met het betaalde thema Oxigeno
Echter, hebben wij een aantal foutmeldingen gekregen over een paar plugins en deze hebben wij verwijderd.
Vorige week hebben wij weer een storing doorgekregen bij de team-pagina. Wij konden deze pagina niet meer bijwerken en/of opslaan.
Gisteren hebben wij nog wel aan de website kunnen werken.
Alleen vandaag kunnen wij niet meer inloggen via de wp-admin van onze pagina.
Ik heb momenteel met onze hosting (Argeweb) contact opgenomen en zij kunnen niks voor ons doen omdat het via WP gefixt moet worden.
Super vervelend dat je de hele tijd foutmeldingen ervaart.
Om er voor te zorgen dat bij het oplossen van een dergelijk probleem het niet erger wordt is het belangrijk dat er eerst een backup gemaakt wordt.
Op die manier kan je altijd terug naar het huidige punt.
Vervolgens is het handig om alle plugins en ook het thema te updaten.
Omdat het om een betaalde thema gaat moet je handmatig het versienummer controleren ten opzichte van de versie die je kan downloaden via Themeforest, het versienummer staat in het style.css bestand.
Niet alle betaalde plugins en thema’s geven namelijk een update melding in WordPress zelf.
Als dit het probleem oplost, super!
Mocht je nog steeds problemen ervaren dan kan de health check and troubleshooting plugin een uitkomst zijn.
Met deze plugin kan je conflicten tussen plugins uitsluiten en testen door in een troubleshooting modus alles te deactiveren en 1 voor 1 weer aan te zetten.
Daarnaast kan het ook handig zijn om de debug logs er op na te slaan om eventueel gerichter in de code te kunnen zoeken.
Zoals je al leest wordt dit vrij snel behoorlijk technisch.
Als je wilt dat wij dit voor je uitzoeken dan kan dat natuurlijk, stuur ons daarvoor een bericht. Het voorkomen (en oplossen) van dit soort problemen is inbegrepen bij onze WordPress onderhoud en servicepakketten.